Ελληνικό καλοκαίρι

Διακοπές και Ξενοδοχεία

hotel guide

Εν όψει της τουριστικής περιόδου, πρέπει να προσέξετε που θα επιλέξετε να περάσετε τις καλοκαιρινές σας διακοπές. Η διαμονή είναι το Α και το Ω.

Μην ξεχνάτε τα δικαιώματά σας!

    Προσέχουμε οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις ή τα ενοικιαζόμενα δωμάτια, να έχουν αναρτήσει σε εμφανές σημείο, το ειδικό σήμα του ΕΟΤ, πράγμα που μας παρέχει ασφάλεια.

    Όταν κάνουμε κράτηση μέσω ιστοσελίδας του ξενοδοχείου, στο διαδίκτυο, προσέχουμε στο πλάνο που περιγράφονται οι παροχές, να αναφέρεται και η τιμή χρέωσης ανά ημέρα παραμονής.

    Όταν κάνουμε την κράτησή μας, πρέπει να γνωρίζουμε, με λεπτομέρειες, ποιες υπηρεσίες περιλαμβάνονται, στην τιμή, που μας ενημερώνει, η ξενοδοχειακή επιχείρηση. Θα πρέπει να επιβεβαιωνόμαστε εάν το πρωινό, η χρήση internet και διάφορες άλλες υπηρεσίες, μας χρεώνονται, χωριστά, επιπλέον της τιμής, που μας αναφέρει ο ξενοδόχος, διότι μπορεί να βρεθούμε προ εκπλήξεως!! Μπορεί κάποιες επιχειρήσεις να διαφημίζουν «προσφορά», αλλά να διαθέτουν ξεχωριστά τις παροχές και έτσι ουσίας να μη υπάρχει καμία «προσφορά».

    Θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι η ημέρα της άφιξή μας χρεώνεται ολόκληρη ανεξάρτητα αν έχουμε φθάσει αργά.

 

 

Έχετε όμως και υποχρεώσεις…

    Όταν κάνουμε την κράτηση του δωματίου, πρέπει να ενημερωθούμε για το ποιες θα είναι οι συνέπειες σε περίπτωση που δεν χρησιμοποιήσουμε το δωμάτιο τελικά. Συνήθως χάνουμε την προκαταβολή, σε κάποιες περιπτώσεις, αποζημιώνουμε με το μισό της συμφωνημένης τιμής ή και σε κάποιες περιπτώσεις δεν υπάρχει καμία αποζημίωση

    Δεν πρέπει να φωνάζουμε ενοχλώντας τους άλλους πελάτες. Καθώς επίσης τηλεόραση και μουσική πρέπει να είναι σε χαμηλή ένταση.

    Το μαγείρεμα είναι κάτι το οποίο εξαρτάται από τη συμφωνία που έχετε κάνει. Δεν πρέπει να μαγειρεύετε όμως σε περίπτωση που δεν σας το επιτρέπουν.

    Δεν πρέπει να τοποθετείτε αποσκευές και άλλα αντικείμενα, στους διαδρόμους του ξενοδοχείου.

    Η αλλαγή των επίπλων μέσα στο δωμάτιο, δεν επιτρέπεται και ο βασικότερος λόγος είναι ότι μπορεί να προκαλέσετε κάποια ζημιά, την οποία θα πρέπει να την αποκαταστήσετε.

    Απαιτούμε το προσωπικό να μας φέρεται ευγενικά, πρέπει όμως αυτό να είναι αμοιβαίο. Το ότι βρίσκονται εκεί για να μας εξυπηρετούν, δεν μας δίνει το δικαίωμα να τους φερόμαστε άσχημα ή υποτιμητικά.

    Επίσης θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι τα κατοικίδια ζώα απαγορεύονται στα ξενοδοχεία που δε διαθέτουν ειδικούς χώρους. Για το λόγο αυτό, ας φροντίσουμε, πριν ξεκινήσουμε για το ξενοδοχείο, να μάθουμε αν επιτρέπεται να έχουμε μαζί μας το κατοικίδιό μας.

    Τέλος, πρέπει να γνωρίζουμε ότι την ημέρα της αναχώρησης πρέπει να αποχωρήσουμε από το δωμάτιο, μέχρι τις 12:00 το μεσημέρι.

Δικαιώματα και υποχρεώσεις του Ξενοδοχείου:

Κάθε ξενοδοχείο έχει νόμιμη υποχρέωση, όταν γίνεται κράτηση, μέσω διαδικτύου, να απαντά, μέσα σε τρεις ημέρες, τηλεφωνικά ή γραπτά, αν αποδέχεται ή όχι την κράτηση των δωματίων που έχουμε ζητήσει..

Επίσης να ενοικιάζει τα κενά δωμάτια του ξενοδοχείου, σε κάθε πελάτη. Ο ξενοδόχος νομιμοποιείται να αρνηθεί την ενοικίαση, μόνο σε καταναλωτές, που είναι ασθενείς, μεθυσμένοι ή βρώμικοι και γενικά ακατάλληλοι για να βρίσκονται σε ένα χώρο όπου καοικούν και άλλοι άνθρωποι. Επίσης, ο ξενοδόχος μπορεί να διακόψει τη μίσθωση, αν ο πελάτης παραβεί τα προκαθορισμένα ή ασθενήσει από «λοιμώδη νόσο» που θα δημιουργήσει, πανικό στους άλλους πελάτες της επιχείρησης του.

Ο Ξενοδόχος πρέπει να διαθέτει στους πελάτες, τις παροχές εκείνες που έχει προωθήσει μέσω διαφημιστικού πλάνου και που έχουν προσυμφωνηθεί, όπως π.χ. εγκαταστάσεις σάουνας, εστιατόριο, κλπ.

Εάν ο ξενοδόχος αθετήσει τη συμφωνία του, υποχρεούται να επιστρέψει την τυχόν προκαταβολή, έντοκα. Η αθέτηση της συμφωνίας επισύρει αυστηρές διοικητικές κυρώσεις, από τον Ε.Ο.Τ.
Ο ξενοδόχος πρέπει να διατηρεί ανοιχτό το ξενοδοχείο καθ' όλο το 24ωρο, έχοντας υπάλληλο στην υποδοχή και να εξασφαλίζει τη λειτουργία του τηλεφωνικού κέντρου όλο το 24ωρο.
Σε κάθε δωμάτιο, πρέπει να υπάρχει πινακίδα θεωρημένη από την Αστυνομία, στην οποία αναγράφονται η τιμή του δωματίου, οι σχετικές
προσαυξήσεις, η συνολική τιμή, η τιμή του πρωινού, η τιμή του γεύματος (εφόσον παρέχονται) κ.λπ.
Ο ξενοδόχος φέρει ευθύνη, για τυχόν απώλεια ή κλοπή των πολύτιμων αντικειμένων και χρημάτων μας, μόνο αν τα παραδώσουμε, προς φύλαξη,
λαμβάνοντας απόδειξη.

Εάν το δωμάτιο, που έχουμε κλείσει, δεν είναι διαθέσιμο, ο ξενοδόχος πρέπει να εξασφαλίσει τη διαμονή μας, σε άλλο ξενοδοχείο, της ίδιας τουλάχιστον κατηγορίας, το οποίο θα βρίσκεται, στην ίδια πόλη και θα διαθέτει τις ίδιες ανέσεις και προϋποθέσεις διαμονής, όπως αυτές που διαφημίζει, για το δικό του ξενοδοχείο. Ταυτόχρονα, οφείλει να μας καταβάλει τα έξοδα μεταφοράς, στο άλλο ξενοδοχείο και την τυχόν επιπλέον διαφορά τιμής. Εάν δεν καταστεί αυτό δυνατό, ο ξενοδόχος πρέπει να μας αποζημιώσει, με το σύνολο του συμφωνημένου τιμήματος διαμονής.

Τα ενοικιαζόμενα δωμάτια και διαμερίσματα πρέπει να διαθέτουν το βασικό εξοπλισμό μίας οικίας, όπως π.χ. ψυγείο, κουζίνα, μαγειρικά σκεύη, χώρους υγιεινής, καθώς και να διαθέτουν σωστό φωτισμό. Επίσης, πρέπει να πληρούν τους κανόνες υγιεινής και καθαριότητας.